درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای صدور قطعنامه علیه سوریه

۲۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۲۱۴۸۳ سرخط اخبار

وزرای خارجه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در دیدار امروز خود برای تلاش در جهت تصویب قطعنامه ای الزام آور و قوی در سازمان ملل در مورد سوریه توافق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر ریاست جمهوری فرانسه گزارش داده است که وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه در دیدار امروزشان که در پاریس برگزار شد، در مورد تلاش جهت تصویب قطعنامه ای «قوی و الزام آور» در سازمان ملل توافق کرده اند.

بنا بر این گزارش، «جان کری»، «ویلیام هیگ» و «لوران فابیوس» توافق کرده اند که برای صدور قطعنامه ای که جزئیات دقیق طرح نظارت بین المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه را مشخص کند و دمشق را به همکاری در این زمینه ملزم کند، تلاش نمایند.

دو روز قبل کری و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بر سر چارچوب اجرایی طرح نظارت بین المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه توافق کردند. بر این اساس، دولت سوریه باید ظرف مدت یک هفته فهرستی کامل از محل نگهداری و نوع تسلیحات شیمیایی خود به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارائه دهد. این تسلیحات و تاسیسات تولید آن ها باید طی مدت یکسال به طور کامل نابود شوند. تقریبا تمام کشورهای دنیا از جمله سوریه و ایران این طرح را پذیرفته و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرده اند.


نظر شما :