بان کی‌مون گزارش بازرسان درباره سوریه را دریافت کرد

۲۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۲۱۴۷۴ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل گزارش کارشناسان درباره سلاح های شیمیایی سوریه را دریافت کرده است و قرار است آنرا امروز، دوشنبه، به شورای امنیت سازمان ملل تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدای روسیه، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل گزارش کارشناسان درباره سلاح های شیمیایی سوریه را دریافت کرده است و قرار است صبح امروز، دوشنبه، آنرا به شورای امنیت سازمان ملل تحویل دهد.

سرویس خبری سازمان جهانی گزارش کرد که این گزارش هیأت سازمان ملل درباره تحقیقات در زمینه اتهامات استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه است که به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شده است.

در بیانیه ای که سازمان ملل منتشر کرد آمده است: روز دوشنبه صبح، ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه)، بان کی مون در حین جلسه ای محرمانه، شورای امنیت سازمان ملل را درباره این گزارش مطلع می کند.

بر اساس این گزارش، بان کی مون این گزارش را امروز صبح ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی (۱۵:۱۵ گرینویچ) به شورای امنیت سازمان ملل تحویل می دهد.

وی همچنین گزارش کرد که انتظار دارد که این گزارش تأییدیه جامعی در باب این مسئله ارائه دهد که سلاح های شیمیایی در حمله ای در نزدیکی دمشق در ۲۱ آگوست مورد استفاده قرار گرفته است.

تیم تحقیقاتی سازمان ملل اجازه ندارد بگوید که چه کسی این حمله را انجام داده است.

کلید واژه ها: شورای امنیت سازمان ملل


نظر شما :