انتشار فایل صحبت‌های حساس‌ مبارک

۲۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۲۱۴۲۱ سرخط اخبار
به گزارش مهر، روزنامه مصری الیوم السابع در شماره امروز خود که روی دکه های روزنامه فروشی این کشور نایاب شده، اظهاراتی جدید از "حسنی مبارک" درباره مسائل سیاسی و منطقه ای منتشر کرده است.

روزنامه الیوم السابع با اشاره به اینکه این اظهارات، حساس ترین سخنان مبارک درباره مسائل سیاسی است و ممکن است تبعاتی داشته باشد، فایل صوتی سه ساعته از اظهارات جدید مبارک را روی سایت خود قرار داده تا هرگونه شک و شبهه ای در این باره را از بین ببرد.

مبارک در بخشی از این فایل صوتی ضبط شده درباره ژنرال "عبدالفتاح السیسی" می گوید: در ابتدا فکر می کردم السیسی اخوانی است، اما فهمیدم وی شخصیتی استوار و محکم دارد.

مبارک درباره انتخابات ریاست جمهور آینده نیز اظهارنظر کرده و می گوید: رئیس جمهور آینده باید نظامی باشد، البته سامی عنان شخصیت مناسبی نیست و نمی تواند کشور را اداره کند.

رئیس جمهور مخلوع مصر درباره دیدارهای گذشته خود با "بنیامین نتانیاهو" نیز افشاگری کرده و گفته است: نتانیاهو به من پیشنهاد داد ساکنان غزه به سینا منتقل شوند، که به او گفتم این موضوع را فراموش کن (Forget it)، چون من و حتی فردی بالاتر از من هم نمی تواند به مرزهای مصر دست اندازی کند.

وی درباره انقلاب نیز گفته است: انقلاب ژانویه (2011) توسط آمریکا در سال 2005 آغاز شد و من در سال 2010 متوجه شدم که آنها می خواهند مرا با هر هزینه ای برکنار کنند. این آمریکایی ها بودند که موضوع موروثی شدن ریاست جمهوری برای جمال (فرزندم) بزرگ نمایی کردند و باعث ملامت وی شدند.

مبارک همچنین درباره اقدامات جنبش حماس در مصر مدعی شد: این نیروهای حماس بودند که نیروهای ما را در نقاط مرزی کشتند، البته محال است مرسی یک کلمه در این باره حرف بزند، چون این نیروهای حماس بودند که در جریان انقلاب وی را (از زندان) فراری دادند.


نظر شما :