سفر معاون دبیرکل سازمان ملل به ایران

۲۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۱ کد : ۱۹۲۱۳۳۹ سرخط اخبار

والری اموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، در یک دیدار رسمی برنامه ریزی شده و برای دیدار با مقامات ایرانی و مذاکره در مورد مسایل منطقه ای و دو جانبه به ایران می آید.

به گزارش پرس تی وی فرحان حق، معاون سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در روز پنج شنبه به خبرنگاران گفته است که این دیدار از روز جمعه آغاز می شود و تا ۱۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

حق در ادامه افزود که این اولین سفر اموس به ایران در این مقام به عنوان معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری است.

وی در ادامه افزود: «انتظار می رود که خانم اموس با مقامات بلندپایه در تهران ملاقات کند. او بر گسترش همکاری های منطقه ای در امور بشردوستانه و افزایش همکاری بین ایران ئو دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه تمرکز خواهد کرد.»

همچنین انتظار می رود که این مقام سازمان ملل، در مورد بحران انسانی در سوریه با مقامات ایرانی گفتگو کند.

در پنجم سپتامبر، اموس در سوریه با محمد رضا رئوف شیبانی، سفیر ایران در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

او ضمن ستایش از ارسال کمک های بشردوستانه ایران به کشور بحران زده سوریه، از تهران خواست تا زمینه ارسال کمک های بشردوستانه جهانی به مردم سوریه را هموار کند.

سفیر ایران نیز به نوبه خود، گزارشی در مورد کمک های بشردوستانه ایران به سوریه از همان آغاز بروز بحران در این کشور ارائه داد و اعلام کرد که ایران برای رساندن کمک های بیشتر به مردم بحران زده سوریه آماده است.

ایران تاکنون چندین محموله از کمک های انسان دوستانه از جمله دارو و تجهیزات پزشکی برای کمک به مردم متاثر از ناآرامی ها در این کشور عربی فرستاده است. 


نظر شما :