محموله موشک‌های اس۳۰۰ در راه سوریه

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۲۱۰۸۲ سرخط اخبار

پایگاه خبری صهیونیستی دبکا گزارش داد که محموله موشک های اس۳۰۰ بارگیری شده و به سمت سوریه درحال حرکت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دام پرس، وبسایت صهیونیستی دبکا گزارش داد، محموله موشک های اس300 بر روی کشتی نیکولای فیلچنکوف بارگیری شده و به سمت سوریه در حال حرکت است.

این درحالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آخرین کنفرانس خبری خود اعلام کرد که این کشور، ارسال انواع تسلیحات به سوریه را حتی درصورت حمله آمریکا، ادامه خواهد داد.

یک منبع آگاه در فرماندهی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه اعلام کرد که ناو نیکولای فیلشینکوف، در حال حرکت به سمت بندرگاه شهر ساحلی نووروسیسک است تا در آنجا محموله خود را بارگیری کرده و به سمت سوریه حرکت کند.

این منبع تاکید کرد که این ناو تاکنون ده ها بار به سوریه اعزام شده است.

همچنین چندی پیش مقامات نظامی ارتش روسیه احتمال دادند، دولت سوریه موشک های اس ــ300 را در اختیار داشته باشد.

فرمانده سابق پدافند هوایی ارتش روسیه که به نامش اشاره نشده است خطاب به کشورهایی که قصد حمله به سوریه را دارند گفت: با خیال راحت به سوریه حمله نکنید، چرا که ممکن است نظام در این کشور موشک های اس ــ300 را برای ارتش خود فراهم کرده باشد.

وی در ادامه افزود: اگر روسیه این موشک ها را در اختیار سوریه قرار نداده باشد، مطمئناً کشورهایی نظیر بلاروس یا چین آن را به نظام سوریه تحویل داده اند.

این فرمانده سابق پدافند هوایی ارتش روسیه در پایان گفت: تحویل موشک های اس ــ300 به ارتش سوریه پیش از این می بایست صورت می گرفت.

کلید واژه ها: سوریه موشک روسیه


نظر شما :