دستور عراق به منافقین برای ترک اردوگاه اشرف

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۵:۴۰ کد : ۱۹۲۱۰۵۴ سرخط اخبار

یک مقام دولتی عراق وسازمان ملل روزشنبه اعلام کردندکه بغداد به منافقین دستورداده است بی معطلی اردوگاه اشرف را ترک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد،۵۲ نفر از سکنه اردوگاه اشرف در جریان وقایعی که هفته گذشته در این اردوگاه رخ داد،کشته شدند.

عراق تحقیق در مورد وقایع اخیر در این اردوگاه را آغاز کرده است، اما روایات مربوط به ناآرامی در این مکان همچنان تفاوت های قابل توجهی دارد.

علی موسوی سخنگوی نوری مالکی نخست وزیر عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: عراق حق دارد به اعضای این اردوگاه دستور ترک این مکان را بدهد.وی افزود:دستور ترک این اردوگاه به اعضای آن داده شده است.

درهمین حال،دفتر نمایندگی سازمان ملل در بغداد با صدور بیانیه ای اعلام کرد که معتقد است دولت عراق این دستور را بی معطلی به اجرا خواهد گذاشت.

به موجب این دستور، ۴۲ سکنه باقی مانده در اردوگاه اشرف ملزم می شوند به اردوگاه لیبرتی نقل مکان کنند و حال آنکه اعضای سازمان منافقین منتظر جابجایی به مکانی خارج از عراق هستند.

روایت مقامات عراقی و سازمان منافقین از نحوه کشته شدن ۵۲ نفر در اردوگاه اشرف متفاوت است.

مقامات عراق،علت مرگ این تعداد را درگیری های داخلی در بین اعضای این گروه می دانند و تاکید دارند که هیچ یک از سربازان عراقی وارد اردوگاه اشرف نشدند.

آمار ارائه شده از طرف این مقامات مورد اعتراض شدید منافقین قرار گرفته است. این گروه، نیروهای عراقی را به ورود به اردوگاه،کشتن ۵۲ تن از اعضای آن و آتش زدن اموال و دارایی های این گروه متهم می کنند.

طبق این گزارش، حدود ۳ هزار منافق سال گذشته از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل شدند،اما حدود یکصد نفر در این اردوگاه قدیمی ماندند.

صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در جریان جنگ با ایران در دهه ۸۰ میلادی، به این گروه اجازه داد این اردوگاه را در کشورش برپا کنند. 


نظر شما :