توصیه ریابکوف به ایران و اروپا

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۲۰۹۸۱ سرخط اخبار

 معاون وزارت امور خارجه روسیه از اعضای "1+5" و ایران خواست هرچه زودتر در خصوص زمان و مکان دور بعدی مذاکرات به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری نووستی به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد که مسکو نگران آن است که ایران برای مذاکرات با گروه "1+5" هیات نمایندگی تشکیل نداده است.

ریابکوف گفت: روند تشکیل هیات نمایندگی تا به حال به پایان نرسیده و این نکته ما را نگران می سازد. همچنین این موضوع که هنوز در مورد زمان و مکان مذاکرات با "1+5" توافقی حاصل نشده است، ما را نگران می کند. ما اعضای گروه "1+5" و ایران را به رسیدن هرچه زودتر به توافق در خصوص زمان و مکان دور بعدی مذاکرات فرا می خوانیم.

وی افزود که وقت زیادی برای این کار باقی نمانده و طرفین باید حداکثر تلاش ها را انجام دهند.

ریابکوف همچنین خاطرنشان کرد: پس از بر سرکارآمدن مقامات جدید در ایران، جامعه بین المللی علامت های مثبتی را دریافت کرده اما هنوز این علامت ها به طور شایسته تحقق پیدا نکرده اند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: علامت های مثبت از سوی تهران در مورد آمادگی برای گفت وگو نکته مثبتی است اما نکته مهم تر این است که به دنبال آنها اقدامات واقعی صورت بگیرد.

روز پنج شنبه اعلام شد که حسن روحانی، رییس جمهور ایران مسوولیت انجام مذاکرات هسته یی را به وزارت امور خارجه محول کرده است.

گروه "1+5" متشکل از پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان است. آخرین دور مذاکرات ایران و گروه "1+5" در روزهای 5 و 6 آوریل سال جاری (16 و 17 فروردین) در آلماتی پایتخت قزاقستان برگزار شد.


نظر شما :