روایت خبرنگار فیگارو از دیدار با بشار اسد

۱۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۳:۵۵ کد : ۱۹۲۰۹۴۶ سرخط اخبار

بشار اسد در تمام طول مصاحبه کاملاً آرام بود و هیچ نگرانی در وی دیده نمی شد؛ وی ثابت کرد که در این شرایط مخفی نشده و کمترین تدابیر امنیتی را در اطراف خود دارد.

به گزارش مشرق، "جورج مالبرونو" خبرنگار روزنامه فیگارو فرانسه که سه روز پیش مصاحبه اش با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را منتشر کرد؛ به حاشیه های دیدار خود با رئیس جمهور سوریه در جریان این مصاحبه پرداخت و گفت: دیدار رأس ساعت 10 صبح و در زمان مقرر انجام شد. ما تنها از یک مانع ایست و بازرسی عبور کردیم و اقدامات و تدابیر امنیتی در پایین ترین حد ممکن بود. من حتی بازرسی بدنی نیز نشدم و آنها تنها گوشی تلفن همراه و ضبط صوتم را گرفتند.

وی تصریح کرد که بشار اسد در بالکن ورودی منزل به استقبال من آمد. همراهان وی به من 30 تا 40 دقیقه وقت داده بودند و مصاحبه در نهایت 45 دقیقه طول کشید، من سؤالاتی را که دوست داشتم پرسیدم و هر زمان که فکر می کردم مناسب است، حرف های اسد را قطع می کردم.

مالبرونو گفت که معاونان اسد طبق عرف مصاحبه های اختصاصی در این سطح، عصر روز یکشنبه از وی خواسته اند که پنج سؤال برای آنها بفرستد تا برای انتشار به عنوان مقدمه مصاحبه آماده کنند، مالبرونو گفت: من به آنها گفتم که این تعداد خیلی کم است و در نهایت 19 سؤال برای آنها فرستادم و بدون مشکل از بشار اسد 32 سؤال پرسیدم.

خبرنگار فرانسوی در تشریح روحیه بشار اسد گفت که وی در تمام طول مصاحبه کاملاً آرام بود و هیچ نشانه ای از نگرانی از خود بروز نمی داد، وی البته نشان می داد که در چالش خود با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا جدی است.

مالبرونو اضافه کرد: اسد در این مصاحبه می خواست این نکته را نشان دهد که در سنگرهای مستحکم مخفی نشده است. او تأکید کرد که در تمامی مصاحبه هایی که در ماه های اخیر انجام داده، به همین صورت بوده است.

وی گفت که اسد در پایان از همان بالکن بار دیگر من را بدرقه کرد.

کلید واژه ها: مصاحبه


نظر شما :