آماده باش عربستان از بیم پاسخ موشکی سوریه

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۲۰۸۱۸ سرخط اخبار
همزمان با تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، دولت عربستان سعودی نیروهای مسلح خود را به حالت آماده باش کامل درآورده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از العالم، مخالفان عربستانی تأکید کردند که دولت عربستان همه نیروهای نظامی خود را به حالت آماده باش درآورده و سیستم های ضد موشکی پاتریوت را در اطراف تأسیسات نفتی خود به ویژه بندر "رأس تنوره" در خلیج فارس - مهم ترین منبع صادرات نفت عربستان به خارج - مستقر کرده است.

پایگاه خبری نهرین نت به نقل از مخالفان عربستانی نوشت کارشناسانی از ارتش امریکا بر راه اندازی سیستم های موشکی پاتریوت نظارت می کنند. از سوی دیگر اخباری مبنی بر تحویل سه سیستم موشکی جدید به عربستان با هدف تقویت دفاع موشکی این کشور در برابر حملات موشکی احتمالی منتشر شده است.

منابع دیپلماتیک اروپایی نسبت به حمله موشکی سوریه به پایگاههای نظامی و تأسیسات نفتی هم پیمانان امریکا در منطقه به ویژه بندر رأس تنوره عربستان در پاسخ به حمله واشنگتن و هم پیمانانش در منطقه به سوریه اظهار نگرانی کرده اند.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا دو روز پیش در نشستی با کارشناسان مسائل نفت به بررسی پیامدهای حمله نظامی به سوریه بر بازار پرداخت.

همچنین شورای امنیت ملی امریکا، احتمال حمله موشکی سوریه یا هم پیمانان این کشور به تأسیسات نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در پاسخ به حمله واشنگتن به دمشق را بررسی کرد.

کارشناسان بازار نفت درباره تأثیرگذاری پاسخ موشکی سوریه و حمله به تأسیسات نفتی عربستان یا سایر همپیمانان امریکا، بر بازارهای جهانی نفت هشدار دادند.

 

کلید واژه ها: سوریه عربستان امریکا تأسیسات نفتی


نظر شما :