لاوروف: اطلاعات آمریکا ما را قانع نکرده است

۱۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۲۰۷۶۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی که آمریکا در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به این کشور ارائه داده بسیار مبهم بوده و فاقد اطلاعات مشخص است و نتوانسته مقامات مسکو را متقاعد کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه (2 سپتامبر) در سخنرانی مرسوم خود در آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه روابط بین الملل زیر نظر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی که آمریکایی ها در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به طرف روسی ارائه داده اند، هیچ چیز خاصی را مشخص نمی کند.

لاوروف تاکید کرد: به ما گزارشاتی را نشان داده اند که شامل هیچ اطلاعات مشخص و خاصی نیست: هیچ نقشه جغرافیایی و یا نام مشخصی در آن وجود ندارد، بسیاری از مسائل در این اسناد بدون پاسخ مانده است. تردیدهای بسیاری در آن دیده شده و هیچ اطلاعات اثبات شده ای در آن وجود ندارد. این اطلاعات ما را قانع نکرده است.

لاوروف اظهارات همتای آمریکایی خود را عجیب ارزیابی کرد که واشنگتن دلایل و شواهد انکارناپذیری در مورد استفاده از سلاح شیمیایی به روسیه ارائه داده است.‬

روز گذشته "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که کارشناسان آمریکایی نمونه هایی را از سوریه دریافت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کرده اند که ثابت می کند سلاح شیمیایی در یکی از شهرک های اطراف دمشق مورد استفاده قرار گرفته است.

به عقیده کری این مسئله ثابت می کند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعات سازمان ملل سلاح هایی که بصورت غیرقانونی از کشور لیبی خارج می شوند، هم اکنون به بیش از 12 کشور منطقه ارسال شده اند که این مسئله امنیت کل خاورمیانه را در معرض خطر قرار داده است.‬


نظر شما :