کنگره آمریکا تا دو هفته آینده درباره حمله نظامی به سوریه تصمیم می گیرد

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۳ کد : ۱۹۲۰۷۰۰ سرخط اخبار

 دقایقی پس از اعلام تصمیم رییس جمهور آمریکا برای مشورت با کنگره این کشور درباره اقدام نظامی علیه سوریه ، جان بینر، رییس کنگره آمریکا اعلام کرد که نمایندگان کنگره در هفته دوم سپتامبر، دو هفته دیگر، درباره حلمه نظامی به آن کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا رییس کنگره آمریکا با اعلام این خبر گفت نمایندگان کنگره در جلسه ای که در هفته دوم ماه سپتامبر تشکیل خواهد شد درباره اقدام نظامی علیه سوریه گفتگو و تصمیم گیری خواهند کرد.
همزمان رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا از سخنان اوباما استقبال کرد و گفت که نقش رییس جمهور به عنوان فرمانده کل قوا با حمایت کنگره قوی تر خواهد بود.
رییس جمهور آمریکا که با فشار گسترده افکار عمومی و نخبگان سیاسی آمریکا برای خودداری از حمله به سوریه روبروست، روز شنبه به مخالفت مردم آمریکا با جنگ در سوریه اذعان کرد و گفت تصمیم گرفته است که درباره حمله به سوریه ابتدا با نمایندگان کنگره مشورت کند.
وی تاکید کرد: من بر اساس منافع ملی آمریکا اقدام خواهد کرد، از نمایندگان مردم آمریکا برای حمله نظامی نظر خواهی می کنم.
به دنبال مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت لندن در جنگ علیه سوریه، دولت آمریکا بشدت تحت فشار قرار گرفته که پیش از هر گونه تصمیمی با کنگره آمریکا مشورت کند.
روز سه شنبه برخی اعضای کنگره آمریکا که ترکیبی از جمهوری خواهان و دمکرات ها هستند اعلام کردند، اوباما برای حمله به سوریه باید مجوز کنگره را بگیرد.


نظر شما :