واکنش عراقچی به گزارش فصلی «آمانو»

۰۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۳:۱۱ کد : ۱۹۲۰۶۰۲ سرخط اخبار

 سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به انتشار گزارش فصلی اخیر آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که محتوای گزارش مدیرکل آژانس نشان می دهد، ایران نسبت به مسیر گفت وگوی با حسن نیت و همکاری با آژانس برای مرتفع ساختن مسائل باقیمانده متعهد و جدی است و ما نیز از تعهد مدیرکل آژانس به گفت وگو و تعامل استقبال می کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: معتقدیم که گفت وگوهای آتی باید با حفظ روحیه حسن نیت و فارغ از فشارهای سیاسی دیگر کشورها بر دبیرخانه و در فضای تخصصی و فنی ادامه یابد.

وی افزود: فعالیت های غنی سازی ایران سیر طبیعی فنی و رو به جلوی خود را طی می کند و این سیر بر اساس مقاصد و نیازهای صلح آمیز ایران طراحی شده است. این فعالیت ها در تاسیسات نطنز و فردو که کاملا تحت نظارت پادمان های آژانس هستند، انجام می شوند و آمارهای دقیق از تحولات فعالیت های غنی سازی در گزارش نشانگر شفافیت کامل ایران است و بار دیگر نشان می دهد که آژانس بر تمام فعالیت های صلح آمیز هسته یی ایران نظارت دارد و همچون گذشته، آژانس عدم انحراف مواد هسته یی به کار رفته در این فعالیت ها و صلح آمیز بودن آنها را گزارش کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در مجموع لحن آژانس نسبت به گذشته تغییر عمده ای نکرده است. مهم ترین تغییر، بحث مربوط به فهرست کردن انتظارات و ملاحظات آژانس در مورد سند رویکرد ساختارمند است که به طور یکطرفه و بدون انعکاس نظرات ایران بوده است.


نظر شما :