نمایندگان چین و روسیه نشست شورای امنیت در باره سوریه را ترک کردند

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۲:۳۸ کد : ۱۹۲۰۵۴۲ سرخط اخبار

منابع خبری گزارش دادند که نمایندگان روسیه و چین روز چهارشنبه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره سوریه را ترک کردند.به گزارش ایرنا، شبکه خبری المیادین دقایقی پیش با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که این جلسه برای مشورت پیرامون بررسی اوضاع سوریه و پشت درهای بسته تشکیل شد.
این درحالی است که درپی ادعای معارضین مسلح سوری و هم پیمانان غربی و عربی آنها مبنی بر حمله شیمیایی چهارشنبه گذشته نیروهای دولتی به مناطقی در نزدیکی دمشق احتمال حمله نظامی به سوریه بالا گرفته است.
از سوی دیگر تهدید برخی اعضای دائم شورای امنیت از جمله آمریکا و انگلیس علیه سوریه، واکنش منفی مقام های روسیه و چین را درپی داشته است.
درهمین راستا یک دیپلمات بلندپایه روسیه روز چهارشنبه گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پیش از بررسی واکنش به حمله ادعایی با تسلیحات شیمیایی در سوریه، در انتظار ارایه گزارش بازرسان در این باره بماند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، این سخن ولادیمیر تیتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، نشانگر مخالفت این کشور با پیشنهاد روز چهارشنبه انگلیس برای ارایه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت در باره مجاز شمردن اقدامات ضروری برای محفاظت از جان غیرنظامیان سوری است.


نظر شما :