بهتر است سکوت کنید آقای اردوغان!

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۳:۰۵ کد : ۱۹۲۰۴۶۱ سرخط اخبار

مشاور رسانه ای رئیس جمهور مصر در پی اهانت اردوغان به شیخ الازهر، فرهنگ مذهبی نخست وزیر ترکیه را محدود توصیف کرد و از وی خواست سکوت اختیار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اصوات المصریه»، «احمد المسلمانی» سخنگو و مشاور رسانه ای رئیس جمهور مصر تأکید کرد که فرهنگ مذهبی «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر مصر محدود است.

پیشتر اردوغان در اظهاراتی انتقادی «احمد الطیب» شیخ الازهر را به حمایت از کودتای نظامی در مصر متهم کرد و افزود: که تاریخ شیخ الازهر را با این موضع به یاد خواهد آورد.

مسلمانی در واکنش به این اظهارات گفت: جهل اردوغان نسبت به جایگاه شیخ الازهر غافلگیرانه بود و بهتر است که او سکوت اختیار کند زیرا ما حرف برای گفتن بسیار داریم.

وزارت خارجه مصر نیز سخنان اردوغان را محکوم کرد و آن را نه تنها تجاوز به حقوق مردم مصر بلکه تجاوز به حقوق مسلمانان دانست.

«نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر نیز تأکید کرد که اختلاف قاهره با دولت ترکیه است و نه مردم این کشور و مصر خواهان حفظ روابط دیرینه دو ملت است.

وی افزود: تا کنون دخالت های ترکیه را با مواضع خود محکوم می کردیم اما بعد از توهین به شیخ الازهر این دخالت ها را با اقداماتی عملی پاسخ خواهیم داد.

در همین راستا وزارت خارجه مصر با درخواست آنکارا برای افزایش تعداد دیپلمات های خود در قاهره مخالفت کرد.


نظر شما :