دیدار احتمالی اوباما و پوتین در سنت‌پترزبورگ

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۲۰۴۳۴ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا احتمالا در چارچوب نشست سران گروه ۲۰ در سنت پترزبورگ با همتای روس خود دیدار خواهد کرد، ولی شکل این ملاقات هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، دیدار دوجانبه "باراک اوباما" و "ولادیمیر پوتین" روسای جمهوری آمریکا و روسیه در چارچوب نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ که پیش از این لغو شده بود، احتمالا برگزار خواهد شد، البته شکل این دیدار هنوز مشخص نشده است.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا احتمالا در جریان نشست سران گروه 20 که 6-5 ماه سپتامبر در سنت پترزبورگ می شود، با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد.

وی گفت: روسیه میزان برگزاری نشست سران گروه 20 است به همین دلیل مسلما سران کشورهای میهمان با رئیس جمهوری این کشور ملاقات خواهند داشت.

کارنی در عین حال یادآور شد که شکل این دیدار هنوز مشخص نشده و معلوم نیست که ملاقات بصورت دوجانبه صورت بگیرد یا نه.

در اوایل ماه آگوست طرف آمریکایی رسما اعلام کرد که باراک اوباما دیدار خود با ولادیمیر پوتین که قرار بود بعد از نشست سران گروه 20 در مسکو برگزار شود را لغو کرده است. علت این تصمیم مقامات واشنگتن، تصمیم دولت روسیه برای اعطای پناهندگی سیاسی موقت به "ادوارد اسنودن" بود که با واکنش تند و منفی طرف آمریکایی روبرو شد.


نظر شما :