ظریف:اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییرناپذیر است

۰۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۴:۴۵ کد : ۱۹۲۰۲۴۶ سرخط اخبار

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر تغییر ناپذیر بودن اصول سیاست خارجی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه شب در گفت گوی ویژه خبری شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آقای رییس جمهور در تبیین سیاست خارجی دولت یازدهم عبارت تغییر با حفظ اصول را بکار برد، گفت: اصول سیاست خارجی ما توسط قانون اساسی، فرمایشات امام راحل (ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تعیین شده است و این اصول به واقع مبنای روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده و خواهد داد و تغییر هم نخواهد کرد.
دکتر ظریف افزود: اهم اصول غیرقابل تغییر شامل مواردی چون دفاع از تمامیت ارضی کشور، استقلال و آزادی مردم و خدمت در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم از طریق برقراری روابط عادلانه در سطح بین المللی است. این اصول غیر قابل تغییر است.
وی با اشاره به تحولات و شرایط بین المللی، گفت: شرایط بین المللی و تحولات جهانی این نیاز را همواره ایجاد می کند که همه دول حتی هر دولتی در دوران خودش روش ها و گفتمان خودش را متناسب با تحولات بین المللی تعریف کند.
وی افزود: با شناخت دقیق نسبت به آنچه که در دنیا می گذرد و فرصت و زمینه هایی که این تحولات جهانی برای کشور ایجاد می کند، سبب می شود که کشور ما بتواند در صحنه بین المللی حضور قدرتمندتری داشته باشد.
 


نظر شما :