مصر نخستین دستور کار دیپلماتیک ظریف

۲۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۱۹۹۷۱ سرخط اخبار

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده بودیم، اعلام کرد: فعالیت خود در وزارت امور خارجه به طور رسمی از روز شنبه با حضور آقای صالحی آغاز خواهم کرد.

وی درباره رای بالای اعتماد نمایندگان در صحن مجلس برای انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه اظهار داشت: همانطور که در صحبتم در صحن مجلس نیز عرض کردم انتخاب آقای دکتر روحانی توسط مردم و انتخاب بنده از سوی ایشان محبتی است که از طرف مردم شد و در طول روزهای بررسی کابینه و همچنین رای اعتماد قوی مجلس به برنامه بنده نیز این محبت شامل حال بنده بود و همه اینها بار مسئولیتی را که با کمال صداقت آن را حس می کنم سنگین تر می کند.

ظریف ادامه داد: با هرچه در توان دارم به اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و کم کردن فشار از دوش مردم کمک می کنم و هر کاری که بتوانم را در این راه انجام خواهم داد.

وزیر امور خارجه درباره اولین اقداماتش پس از شروع کار در این وزارتخانه گفت: وزارت امور خارجه یک رشته کارهایی دارد که باید به صورت مداوم انجام شود.

وی افزود: وزارت امور خارجه یک سازمان چرخشی است و سالانه حدود 60 نفر از نیروهای مدیریتی وزارت امور خارجه در حال چرخش در کشورها هستند و امسال نیز زمان این چرخش همزمان با دولت جدید و مسئولیت بنده شده است و به همین دلیل و از آنجا که اگر دوستان فرزند مدرسه ای داشته باشند، با مشکل مواجه نشوند باید اول به این موضوع رسیدگی کنیم.

ظریف تصریح کرد: مشکلات دیگری مانند فجایع مصر نیز باید در دستور کار اولیه باشد و نیاز است که حداکثر رایزنی ها برای توقف این وضعیت صورت گیرد باید جان مردم بیگناه در مصر از این شرایط حفظ شود و گروه های مختلف بتوانند از طریق صلح آمیز به نتیجه برسند.

وی تاکید کرد: موضوعات دیگری نیز در حوزه وزارت امور خارجه اتفاق می افتد و بنده همانطور که گفته ام معتقدم سیاست خارجی در کشور نباید تنها واکنش به تحولات باشد، بلکه می خواهیم به استقبال تحولات برویم و در عرصه سیاست خارجه جهان نقش ایفا کنیم.

ظریف گفت: برنامه بسیار سنگینی در پیش رو است که امیدوارم با کمک همکاران برجسته در وزارت امور خارجه بتوانیم برنامه ها را اجرایی کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره برنامه اولین سفرهایش پس از کسب رای اعتماد و نشستن بر کرسی وزارت امور خارجه گفت: مجمع عمومی سازمان ملل و اجلاس شانگهای در پیش رو است، باید به وزارت امور خارجه برویم و با بررسی موضوعات درباره سفرها تصمیم گیری کنیم.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه


نظر شما :