گفت‌وگوی تلفنی «جان کری» با عباس

۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۱۹۸۹۱ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار و تحولات مربوط به روند سازش را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «جان کری» در حالی با «محمود عباس» تلفنی گفت وگو و روند سازش را بررسی کرد که دور دوم مذاکرات سازش دو طرف فلسطینی و اسرائیلی امروز چهارشنبه در قدس اشغالی برگزار می شود.

کری دیروز نیز گفت که عباس برای ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل با وجود موافقت تل آویو با  احداث 942 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی آمادگی دارد.

وی در خصوص مواضع دولت آمریکا درباره طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: از دیدگاه آمریکا ساخت این واحدها غیرقانونی است اما نتانیاهو با من و عباس صادق بود و به ما گفته بود که احداث واحدهای مسکونی جدید در برخی اماکنی که در طرح صلح و دستیابی به توافقنامه صلح تاثیری ندارد، اعلام خواهد شد.

کری اشاره کرد: ما همگی می دانیم که آغاز فوری بررسی های مربوط به مرزها و امنیت، ضروری است و اگر راهی برای حل مسئله مرزها با اسرائیل وجود داشته باشد آن راه چیزی جز حل پرونده های امنیتی اسرائیل نیست.

مسئولان رژیم صهیونیستی احداث 900 واحد مسکونی در شهرک گیلو واقع در اراضی قدس شرقی و بیت لحم را اعلام کرده اند و این در حالی است که یک روز قبل نیز احداث 1200 واحد مسکونی از جمله 800 واحد در قدس شرقی را اعلام کرده بودند.


نظر شما :