افشای همکاری نظامی محرمانه رژیم صهیونیستی با مصر

۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۱۹۸۸۶ سرخط اخبار

 مقامات غربی اظهار داشتند، رژیم صهیونیستی و مصر با یکدیگر همکاری نظامی محرمانه دارند تا با شبه نظامیان افراطی در طول مرز دو طرف مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این روابط حساس نظامی میان اسرائیل و مصر چند روز پیش که حمله مرگباری از سوی یک پهپاد اسرائیلی در داخل خاک مصر رخ داد، هر چه بیشتر روشن می شود.

این مداخله اسرائیل در صحرای سینای مصر از سوی مقامات مصر تکذیب شد در حالی که مقامات اسرائیلی نه آن را تایید کردند و نه تکذیب.

این اقدام به گفته مقامات غربی، واقع ترین نشانه تعامل میان رهبران نظامی و اطلاعاتی اسرائیل و مصر بوده است.

به گفته این مقامات، چنین همکاری هایی میان این دو هم پیمان آمریکا از زمانی که طی ماه گذشته میلادی محمد مرسی از قدرت خلع شد، افزایش یافته است.

به گفته مقامات غربی، حمله ای چند روز پیش از سوی یک پهپاد در صحرای سیناء علیه یک گروه افراطگرا رخ داد و طی آن چهار شبه نظامی کشته شدند از سوی اسرائیل صورت گرفته بود.

به گفته این مقامات، پیش از این حمله ارتباطاتی میان مقامات امنیتی اسرائیلی و همتایان مصری آنها برقرار شده است و مقامات امنیتی به بحث درباره تهدیدی که در خصوص تصمیم این شبه نظامیان برای پرتاب موشک به سوی اسرائیل مطرح بوده و گزینه های پاسخ دهی به این تهدید پرداخته اند.

مقامات غربی اظهار می دارند: میان دو طرف تفاهمی وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل تنها به عنوان آخرین راه حل اگر که مصری ها در موضع مناسبی برای جلوگیری از یک تهدید قریب الوقوع نباشند دست به اقدام مستقیم خواهد زد.

یک مقام بلند پایه غربی گفت: چنین مداخله هایی از سوی اسرائیل به دلیل حساسیت مصری ها به آن بسیار نادر است این نشان دهنده ابعاد گسترده همکاری میان اسرائیل و مصر علیه شبه نظامیان است.

در این منطقه از سمت غرب شبه نظامیان می توانند با آر.پی.جی کشتی های حامل نفت را در کانال سوئز هدف بگیرند و در طرف دیگر فرودگاه ایلات در جنوب اسرائیل در تیررس آنها قرار دارد.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی گفت: وضعیت امنیتی در صحرای سینا نمایانگر تهدیدی علیه هر دو کشور است.

وی افزود: ما به تمامیت ارضی مصر در صحرای سینا احترام می گذاریم و کاملا حامی تلاش های مصر برای مقابله با این چالش ها هستیم و همکاری نظامی خوبی داریم. در هفته های اخیر به دنبال سقوط مرسی در مصر روابط میان مصر و اسرائیل گرمتر شده است.

مقامات اسرائیلی خوشحالی خود را از سقوط محمد مرسی را که جنبش اخوان المسلمین وی با گروه حماس در نوار غزه روابط نزدیکی داشت، پنهان نکردند.

به گفته یک مقام آمریکایی بلندپایه، همکاری نظامی میان مصر و اسرائیل اکنون بهتر از هر زمانی است. پس از کودتای ارتش مصر علیه محمد مرسی ارتش مصر برخی تونل هایی که مصر را به نوار غزه مرتبط می کرد، بست.

مقامات غربی گفتند: اسرائیل در ازای این اقدم از نفوذ خود بر واشنگتن استفاده کرده تا کمک های نظامی آمریکا به مصر به رغم کودتای ارتش این کشور ادامه پیدا کند.


نظر شما :