تمدید حبس 70 تن از حامیان مرسی

۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۱۹۸۶۶ سرخط اخبار

 به رغم درخواست واشنگتن از قاهره جهت پایان دادن به بازداشت های سیاسی، دادستانی کل مصر حبس 70 تن از حامیان محمد مرسی را برای 15 روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادستانی کل مصر این افراد را به اتهام دست داشتن در درگیری های خیابان "رامسس" در ماه گذشته بازداشت کرده بود.

دستگاه قضایی مصر اخیرا حبس محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر را به اتهام همکاری امنیتی با جنبش حماس برای 15 روز دیگر تمدید کرد.

دستگاه قضایی مصر همچنین تصمیم گرفت دوره حبس "ابوالعلا ماضی"، رئیس حزب الوسط و "عصام سلطان"، معاون وی را برای 15 روز دیگر جهت انجام بازجویی ها در خصوص تحریک به خشونت و اهانت به نظام تمدید کند.

خبرگزاری رسمی الشرق الأوسط گزارش داد که گروهی از بازرسان دادستانی شهر نصر به زندان طرة رفتند تا مساله تمدید بازداشت عصام سلطان را با توجه به اتهام ها علیه وی مورد بررسی قرار دهند. اتهام های مطرح شده علیه عصام سلطان عبارت از "تحریک به کشتار و دست داشتن در آن، ربایش و شکنجه چهار شهروند در اطراف تحصن رابعة العدویة و تحریک به شورشیان علیه نظام" است.


نظر شما :