آغاز عملیات پلیس برای برچیدن تحصن حامیان مرسی

۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۱۹۸۶۴ سرخط اخبار

نیروهای امنیتی مصر با شلیک گاز اشک آور، عملیات برچیدن تحصن حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر  را آغاز کردند.

به گزارش عصر ایران، شبکه الجزیره هم گزارش داد در عملیات نیروهای امنیتی علیه تحصن حامیان مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه قاهره، 25 نفر کشته و 100 نفر زخمی شده اند. میدان رابعه العدویه در شمال شرق قاهره و منطقه النهضه در مقابل دانشگاه قاهره قرار دارد.

نیروهای امنیتی مصر که به تجمع حامیان مرسی در قاهره حمله کرده اند از گلوله های گاز اشک اور استفاده کرده اند . همچنین بلدوزها  موانع فیزیکی ایجاد شده توسط معترضین را برچیدند.

تلویزیون دولتی مصر نیز اعلام کرد در  حمله نیروهای امنیتی به تحصن حامیان مرسی، تعدادی کشتی و زخمی شده اند.
وزارت کشور مصر هم در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی در راستای اجرای تکلیف دولت درباره اجرای اقدامات لازم برای تحصن های رابعه العدویه و النهضه، در حال پیشروی به سمت میدان های محل تحصن هستند. افراد متحصن می توانند از طریق کانال های تعیین شده از محل تحصن خارج شوند.

قبل از آغاز حمله نیروهای امنیتی به تحصن حامیان مرسی، بلتاجی یک عضو ارشد اخوان المسلمین در سخنرانی اعلام کرد پلیس در تلاش برای حمله است. افراد متحصن نیز شعار می دادند: "بالروح بالدم نفدیک یا إسلام" (با جان و با خون خود فدای اسلام می شویم) و "بالروح بالدم نفدیکی یا مصر" (باجان و با خون خود فدای مصر می شویم).

در ماه ژوئن گذشته، ارتش مصر محمد مرسی را از ریاست جمهوری این برکنار کرد. از آن زمان تاکنون، 300 نفر در خشونت های مختلف مصر کشته شده اند.

مهمترین تحولات مربوط به حمله پلیس به تحصن حامیان مرسی به این شرح است:

- وزارت کشور مصر اعلام کرد در عملیات برچیدن تحصن حامیان مرسی در قاهره، دو نظامی مصری کشته و 9 نظامی دیگر هم زخمی شده اند.

- رویترز به نقل از اخوان المسلمین مصر اعلام کرد در حمله نیروهای امنیتی به تحصن حامیان مرسی، 50 نفر کشته شده اند.


نظر شما :