خبر صالحی از توافق هسته‌ای جدید با روس‌ها

۲۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۹۱۹۷۶۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان از انجام گفتگوهای اولیه با روس ها برای ساخت چند نیروگاه هسته ای خبر داد و گفت که تفاهم نامه آن به زودی امضاء خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و در پایان وزارتش برگزار شد، به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی در بخشی از سخنانش درباره پرونده هسته ای ایران خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشید که این پرونده به جایی رسیده که از این به بعد شاهد حل و فصل این پروژه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به امید خدا پرونده هسته ای رو به حل شدن خواهد رفت و این قطعی است.

وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد که گفتگوهای اولیه با روس ها برای ساخت نیروگاههای هسته ای جدید انجام شده، که به زودی تفاهم نامه آن امضاء خواهد شد.

صالحی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، درباره اینکه بعد از وزارت خارجه به کجا خواهد رفت؟ گفت: از دانشگاه آمدم و به دانشگاه می روم. اگر در میان راه اتفاقی بیفتد و بحث دیگری باشد و سرنوشت به گونه دیگری رقم بخورد، به تقدیر الهی واگذار می کنم.

صالحی همچنین ظریف را از دیپلمات های باتجربه وزارت خارجه خواند و گفت: مطمئنم که ایشان موفق خواهد بود. ایشان مورد اعتماد و از نزدیکان رئیس جمهور است و این می تواند نقطه قوتی برای آقای ظریف باشد.


نظر شما :