حمله پهپاد صهیونیستی به منطقه سینا مصر

۱۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۱۹۷۰۵ سرخط اخبار

منابع امنیتی از حمله هوایی شب گذشته یک پهپاد اسرائیلی به پایگاه موشک های نصب شده درسینا مصر و کشته شدن پنج نفر از افراد مسلح خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن شماری از افراد مسلح در منطقه سینا مصر بر اثر حمله هوایی شب گذشته هواپیما اسرائیلی خبر داد.

به گفته این منابع امنیتی، افراد مسلح در حال آماده سازی موشک برای شلیک به اسرائیل بودند که بر اثر حمله هوایی جنگنده های اسرائیل کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع نظامی مصر از انفجار مهیبی در شهر رفح مصر در نزدیکی مرزهای اسرائیلی در گذرگاه کرم ابوسالم خبر دادند.

این منابع نظامی همچنین اعلام کردند که هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل شب گذشته پایگاه موشک های نصب شده در رفح مصر را مرود هدف قرار داد و در این حمله هوایی دست کم پنج نفر از عناصر "جهادی" کشته شدند.

مسئولان اسرائیلی روز گذشته ساعاتی قبل از این حمله هوایی اعلام کردند که فرودگاه "ایلات" در نزدیکی سینا مصر تا اطلاع ثانوی بسته است و روزنامه "یدیعوت آحارانوت" نیز گزارش داد که این فرودگاه به درخواست ارتش اسرائیل بسته شد.

اما برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی دلیل بسته شدن این فرودگاه را ناآرامی های سینا در پی عزل مرسی اعلام کردند.

منطقه سینا پس از عزل مرسی تقریبا هر روز شاهد حملات تروریستی بوده است و این حملات ادامه دارد به گونه ای که ارتش مصر طی ماه گذشته تصمیم گرفت تا عملیاتی با عنوان "طوفان صحرا" در این منطقه برای مبارزه با اقدامات تروریستی آغاز کند.

ارتش مصر اعلام کرد که طی یک ماه گذشته در شبه جزیره سینا که از زمان عزل مرسی ناآرام شده است بیش از 60 تروریست کشته شده اند.

بر اساس این گزارش در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی همچنین ده ها تروریست زخمی شدند و این در حالی است که در همین دوره، 30 نفر از نیروهای امنیتی نیز توسط تروریست ها به قتل رسیدند.

یک منبع امنیتی مصر نیز گفت که تا کنون 43 نفر از عناصر تکفیری که قصد اجرای برخی عملیات های تروریستی در سینا را داشتند، دستگیر شده اند.

وی افزود: تعدادی از دستگیرشدگان سعی داشتند همزمان با پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه و النهضه، عملیات های انفجاری علیه تاسیسات حیاتی در سینا اجرا کنند.

این در حالی است که ارتش مصر نیز امروز با هلیکوپتر آپاچی دو فرد مسلح در منطقه "العجره" سینا را مورد هدف قرار داد و هر دو نفر کشته شدند.


نظر شما :