اوباما دیگر به حمله نظامی به ایران پایبند نیست

۱۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۱۹۵۴۷ سرخط اخبار
سایت صهیونیستی اعلام نگرانی کرد که مذاکرات مستقیم با "اقدامات اعتمادساز" آغاز می‎شود و دولت نتانیاهو باید نگران بهبود روابط ایران و آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت "Jewish Press" نوشته که احتمالاً گفته‎ها و بیانیه‎های مقامات عالی‎رتبه مبنی بر نگرانی؛ به دلیل روند استقبال دولتِ اوباما از رئیس جمهور جدید ایران است.

یکی از مقامات رسمی دولت رژیم اشغالگر صبح امروز به Kol Israel که تردید دارد که آمریکا حاضر باشد "به هر قیمتی" حاضر باشد از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت کند.

وی افزود که عملکرد دولت فوق در سوریه که در تضاد کامل به گفته‎های اوباما بوده است، نشان از این دارد که نمی توان به قول‎های آمریکا اعتماد کرد.

این مقام ارشد همچنین مدعی شد که تل‎آویو می تواند بدون پشتیبانی عملیاتی آمریکا هم می تواند به ایران حمله کند، اما در آن صورت، کمتر موثر خواهد بود.

Jewish Press همچنین نوشت: "اسرائیل به شدت نگران آن است که ممکن است آمریکا به دنبال مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و تهران باشد که باعث کاهش تحریم‎‏ها علیه ایران در پاسخ به رسیدن به تفاهمی باشد که کمتر از انتظارات اسرائیل باشد."

کاخ سفید در بیانیه‎ای که روز یکشنبه پس از مراسم تحلیف روحانی منتشر کرده بود، مجددا به مردم ایران تبریک گفته بود و نوشته بود: حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، واقف است که انتخاب وی نتیجه خواست مردم ایران برای تغییر بود و ما امیدواریم دولت ایران در راستای توجه به خواست رای دهندگان، تصمیم هایی را اتخاذ کند که زمینه زندگی بهتر را برای ایرانیان فراهم می کند. مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران این فرصت را برای ایران فراهم می کند تا هرچه سریعتر نگرانی های عمیق جامعه بین المللی را در خصوص برنامه هسته ایش برطرف کند. بهتر است دولت جدید ایران با تعامل جدی و اساسی تعهدات بین المللی خود را انجام داده و راه حلی مسالمت آمیز برای موضوع هسته ای جستجو کند، در این صورت ایالات متحده را شریکی مشتاق خواهد یافت."

این سایت ابراز نگرانی می کند که از متن بیانیه کاخ سفید، این طور استنباط می شود که مذاکرات مستقیم، همواره با "اقدامات اعتمادساز" آغاز می شود و دولت نتانیاهو باید نگران بهبود روابط ایران و آمریکا باشد.

 


نظر شما :