سایه جنگ سوم رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان

۱۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۱۹۴۹۵ سرخط اخبار

یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد، مانورهای گسترده ارتش این رژیم در واقع برای آمادگی جهت ورود به جنگ سوم علیه لبنان است و احتمال وقوع این جنگ در تابستان جاری بعید نیست.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از منابع عبری، این ژنرال ارتش صهیونیستی در پیامی به نظامیان تحت امرش به مناسبت هفتمین سالگرد جنگ ژوئیه سال 2006، اظهار داشت: ارتش باید خود را برای سناریوی احتمالی عملی شدن مانورهای مربوط به اشغال مناطق دشمن آماده کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشدید مانورها، از افزایش قابل ملاحظه تعداد اهداف تعیین شده از سوی ارتش عبری در لبنان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مراجع امنیتی و نظامی ارتش عبری از احتمال آغاز جنگ در هر لحظه خبر داده و اعلام کرده اند که این جنگ، جنگی سخت، خانمانسوز و شدیدتر از جنگ ژوئیه 2006 خواهد بود و در جریان آن، ضربات سنگین هوایی در کنار عملیات ضربتی زمینی و سریع به طرف لبنانی وارد خواهد شد و چهره منطقه جنوب لبنان تغییر خواهد کرد.

 

این منابع همچنین به گزارش ارتش صهیونیستی درباره حزب الله اشاره کرده اند که در آن به ذخیره تسلیحات حزب الله موسوم به "سلاح های روز قیامت" اشاره شده و موشک های دوربرد، سامانه های موشکی یاخنوت (روسی) و تلاش برای در اختیار گرفتن سامانه موشکی پیشرفته ضد هوایی و نیز موشک ها و سلاح های شیمیایی از جمله امکانات خطرناک حزب الله قلمداد شده اند.

 

این گزارش همچنین تاکید کرده است که حزب الله از قدرت نظامی عظیمی برخوردار است و هزاران موشک ضد تانک، گلوله های خمپاره و توپ و هزاران موشک با بردهای مختلف در اختیار دارد.


نظر شما :