فرصت تعامل با ایران را از دست ندهید

۱۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۱۹۴۹۳ سرخط اخبار

 روزنامه گاردین در سرمقاله خود، با اشاره به آغار کار رییس جمهوری جدید در ایران، به واشنگتن توصیه کرد که با اقدامات ستیزه جویانه و تشدید تحریم ها فرصت به وجود آمده برای تعامل با تهران را از دست ندهد.

این روزنامه انگلیسی افزوده است: آغاز کار رییس جمهوری جدید فرصتی برای ارسال پیام است و حسن روحانی نیز از این فرصت استفاده کرد و در سخنرانی دیروز (یکشنبه) خود خطاب به آمریکا گفت که اگر خواستار پاسخی مناسب از سوی ایران است، نباید با زبان تحریم ها سخن بگوید.
در این گزارش با اشاره به حضور گسترده میهمانان خارجی در مراسم تحلیف
آمده است: جای تاسف است که از میان مقامات اروپایی تنها خاویر سولانا این دعوت را پذیرفت.
گاردین همچنین با انتقاد از تداوم سیاست های ضدایرانی آمریکا، نوشته است: در چارچوب دیدگاه تشدید تحریم ها، اقدام چند روز قبل مجلس نمایندگان آمریکا، ایران را نرم تر خواهد کرد که متاسفانه، از این بدتر نمی توان قضاوت کرد. زیرا روحیه تحریم ستیزی بین ایرانیان پایگاهی گسترده دارد و اصلاح طلبان و محافظه کاران به یک اندازه برخوردارند.
روزنامه انگلیسی افزوده است: در موضوع مخالفت با تحریم و تقاضا برای لغو آن، روحانی به نیابت از همه مردم ایران سخن می گوید و آغاز لغو تحریم ها نیازمند چیزی فراتر از وجود اسناد و شواهد دال بر حرکت تهران به سوی راه حل مساله غنی سازی هسته ای است.
گاردین ادامه داده است: لازمه این حرکت، اراده و صرف هزینه های سیاسی است. واکنش کاخ سفید مبنی بر اینکه اگر تهران راه تعامل را برگزیند، آمریکا را همراهی خوب برای خود خواهد یافت، واکنشی درست بود، اما افزون بر این، باراک اوباما باید بر ستیزه جویی های کنگره نیز غالب شود.
این روزنامه به اوباما توصیه کرده است: کاخ سفید با وجود مخالفت با طرح مجلس نمایندگان، هیچ تلاشی برای اصلاح آن نکرد.


نظر شما :