کامرون مشاور انتخاباتی اوباما را استخدام کرد

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۳ کد : ۱۹۱۹۴۲۲ سرخط اخبار

 نخست وزیر انگلیس برای پیروزی در انتخابات سراسری 2015 انگلیس دست به دامان مدیر کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی. بی. سی، جیم مسینا، مدیر کمپین انتخاباتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان مشاورلینتون کراسبی، مدیر کمپین حزب محافظه کار انگلیس انجام وظیفه خواهد کرد.

مسینا طراح اصلی کمپین انتخابات اوباما در سال 2012 میلادی بود و در گذشته نیز به عنوان معاون رئیس کارکنان کاخ سفید خدمت کرده است، با توجه به اینکه کراسبی و مسینا از احزاب مخالف سیاسی هستند، این اقدام کامرون به نوعی یک کودتا محسوب می شود.

بی بی سی گزارش می دهد که مسینا مسئولیت انتخاب مجدد کامرون را برعهده نخواهد داشت بلکه در عوض از آمریکا به تیم مدیریت ارشد این حزب محافظه کار گزارش کار خواهد داد.

اوایل سال جاری میلادی اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس متیو مک گریگور، استراتژیست دیجیتال اوباما را استخدام کرد تا به حزب کارگر در ارتقاء استراتژی آنلانین انتخاباتش کمک کند.

دو حزب محافظه کار و کارگر امیدوارند تا این تصمیم به نفعشان باشد چرا که اوباما توسط کمپین انتخاباتی خود توانست میت رامنی را در انتخابات گذشته شکست دهد.

تصمیم استخدام مسینا برای کمک به حزب محافظه کار نخست وزیر انگلیس به منظور پیروزی در انتخابات مجدد، مشت محکمی است به حزب کارگر که همیشه با دموکرات ها ارتباط دارد.

مسینا به شبکه خبری بی بی سی گفت: من همیشه کامرون را تحسین کرده ام. من نه به لندن خواهم رفت و نه هیچ گونه فعالیت های سیاسی روزانه را مدیریت خواهم کرد. من تنها مشاوره های استراتژیک را که به انتخابات سراسری 2015 میلادی مربوط می شود، پیشنهاد خواهم داد.


نظر شما :