البرادعی: خواهان عفو مرسی هستم

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۱۹۴۰۴ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی با اعلام اینکه وی خواهان عفو محمد مرسی است اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البرادعی معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشت: من خواهان این هستم که محمد مرسی در صورتی که دارای اتهامات خطرناکی نباشد مورد عفو قرار گیرد و این مسئله در چارچوب یک دوراندیشی بسیار رخ می دهد.

وی در عین حال تاکید کرد که منافع ملی مصر بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. البرادعی خاطرنشان کرد: نامزد نشدن عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری اقدامی درست است.

وی در ادامه گفت که نمی خواهد ارتش اداره کشور را به دست بگیرد اما مردم در شرایط فوق العاده به سوی کسی پناه می برند که دارای قدرت است و قدرت در شرایط فعلی در اختیار ارتش است.

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی افزود: السیسی به خوبی ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران مصر را درک می کند اما طبعا مسئولیت تامین امنیت کشور را نیز برعهده دارد.

محمد البرادعی همچنین اظهار داشت که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود و با بهبود اوضاع مصر و قرار گرفتن در مسیر صحیح، نقش وی نیز به پایان خواهد رسید و وی ترجیح می دهد پس از پایان مرحله انتقالی یک مربی باقی بماند و بازیگر نباشد.

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی گفت: گفتگو بهترین راه پایان بخشیدن به تحصن در رابعه العدویه و میدان النهضه است و ما باید خشونت را به طور کامل متوقف کنیم چرا که هیچکس به کشتار و خونریزی بیشتر اعتقاد ندارد.

کلید واژه ها: مصر جمهوری مصر در امور رئیس جمهوری مصر در در امور خارجی جمهوری مصر در امور خارجی جمهوری مصر رئیس جمهوری مصر مصر در امور مصر در امور خارجی خارجی


نظر شما :