ممکن است سطح مذاکرات با ایران به وزیر ارتقا یابد

۱۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۹۱۹۳۷۵ سرخط اخبار

«گوئیدو وستروله» استقرار دولت جدید در ایران را «فرصتی» برای خروج از بن بست هسته ای ارزیابی کرده و می گوید این رفتارهای عملی کابینه جدید است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان روز جمعه ابراز امیدواری کرد که استقرار دولت جدید در ایران به پیشرفت در جهت حل مناقشه هسته ای منجر شود. وی همچنین گفت ممکن است سطح مذاکرات در آینده به وزرا ارتقا یابد.

وی که با خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» صحبت می کرد، روی کار آمدن «حسن روحانی» در ایران را یک «فرصت» برای خروج از بن بست تلقی کرد، اما گفت این «رفتارهای عملی» دولت جدید است که مورد ارزیابی قرار می گیرد، نه گفته های آن.

وزیر خارجه آلمان در بخشی از این مصاحبه گفت: ما اقدامات اعتمادساز ایران و پیشرفت قابل توجه در جهت حل مناقشه هسته ای را خواستاریم.

وستروله همچنین گفت اروپا همچنان به تحریم ها علیه ایران ادامه می دهد تا زمانی که اطمینان یابد ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

وی همچنین در مورد ادامه مذاکرات هم گفت: ما به دنبال مذاکره با دولت جدید هستیم، در وهله اول از طریق نماینده هایمان و احتمالا بعدا در سطح وزرا.

وستروله گفت تنها بعد از این مذاکرات است که غرب می تواند مشخص کند که دولت جدید تا چه حد انعطاف پذیری به خرج می دهد.


نظر شما :