درخواست کمک مالکی از کشورهای عربی

۱۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۱۹۳۷۱ سرخط اخبار

 نخست وزیر عراق با بیان اینکه جنگ علیه تروریسم، باید جنگی جهانی باشد، کشورهای عربی را به کمک به عراق برای رویارویی با این پدیده شوم و جهانی فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نوری المالکی، نخست وزیر عراق، در مراسمی در میان جمعی از نیروهای امنیتی کشورش، به تروریسم و خطرات آن برای عراق، منطقه و جهان اشاره کرد و از کشورهای عربی خواست تا به عراق در رویارویی با تروریسم کمک کنند.

وی همچنین به حوادث اخیر در دو زندان التاجی و ابوغریب در عراق اشاره و خاطرنشان کرد: چیزی که در این دو زندان رخ داد، در حقیقت توطئه گروه های خارجی برای به شکست کشاندن تلاش نیروهای امنیتی و سیاسی در رویارویی با تروریسم بود.

نخست وزیر عراق در ادامه از ملت عراق خواست از نیروهای امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت کرده و اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار آنها بگذارند.

المالکی با تاکید بر لزوم انجام تحقیق درباره فعالیت های گروه های تروریستی و دشمنان عراق، گفت: نیروهای امنیتی مسئول حمایت از شهروندان هستند، این امر مسئولیتی بزرگ بر دوش ما است و ما نمی خواهیم از این مسئولیت شانه خالی کنیم، چرا که حفاظت از امنیت شهروندان عراقی، مایه افتخار و عزت ما است.

وی ضمن بیان اینکه حفظ دستاوردهای امنیتی در عراق، منوط به مشارکت همه گروه های عراقی و تلاش جمعی برای حفظ وحدت ملی است، عنوان داشت: ورود برخی از گروه ها در خط بحران های منطقه، آتش این بحران ها را شعله ورتر کرده و به دخالت در امور کشورهای عربی انجامیده است.

نخست وزیر عراق در پایان با اعلام آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای رویارویی با ترویست ها، گفت: تروریسم پدیده ای خطرناک برای تمام کشورهای جهان است، لذا جنگ با تروریسم باید جنگی جهانی باشد.

علاوه بر این، المالکی در بیانیه ای که توسط پایگاه رسمی دفتر نخست وزیری منتشر شد، با اشاره به برخی تغییرات در کابینه آینده عراق، اعلام کرد، در دولت بعدی برخی وزارتخانه های عراق، از جمله وزارت آموزش، وزارت شهرداری، وزارت بهداشت و وزارت کار و امور اجتماعی منحل و با دیگر وزارتخانه ها ادغام خواهند شد.


نظر شما :