ادامه تنش میان فتح و حماس بر سر مصر

۰۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۱۹۲۸۹ سرخط اخبار

 جنبش فتح با جعلی خواندن مدارک و فیلم های مستندی که حماس علیه فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داده و در آنها فتح را به تحریک مصر علیه حماس و غزه متهم کرده است، خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عزام الاحمد، یکی از رهبران فتح در یک نشست مطبوعاتی با جعلی خواندن شواهد و مدارکی که حماس علیه فتح در تایید مشارکت این جنبش در تحولات مصر ارائه داده است، این شواهد را مضحک و خنده دار دانست.

الاحمد در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: در برخی از این شواهد از عنوان های نادرستی برای "فتح" استفاده شده است و در نامه نگاری های مقامات فلسطین از سال گذشته میلادی که فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل حضور پیدا کرد از عنوان "کشور فلسطین" استفاده شده نه تشکیلات خودگردان فلسطین.

این رهبر جنبش فتح از حماس خواست این مدرک و سایر مدارکی را که علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دست دارد، ارائه دهد و برای رسیدگی به موضوع کمیته بررسی تشکیل شود.

صلاح بردویل، یکی از رهبران حماس در نشست مطبوعاتی خود اخیرا مدارکی را که حاکی از دست داشتن فتح در به راه انداختن تبلیغات تحریک آمیز علیه حماس است، ارائه کرد.

طبق این مدارک، فتح یک کمیته عالی به ریاست محمود عباس تشکیل داده بوده است که هدف از آن "القای دخالت حماس در حوادث مصر" بوده است.

از سوی دیگر، ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین با تایید صحت مدارک ارائه شده، گفت: این ادعاها به قدری پوچ است که لایق هیچ پاسخی نیست.

فرج که اسم او بارها در فیلم های مستند حماس آمده است، افزود: دستگاه اطلاعات کل فلسطین بزرگتر از آن است که خود را تا سطح واکنش نشان دادن به این یاوه گویی ها پایین بیاورد و هرگز نخواهند توانست ما را تا این سطح پایین بیاورند.

اسماعیل اشقر، یکی از رهبران حماس در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: اطلاعات این فیلم مستند درست است و فتح باید به خودش بیاید زیرا این اعتراضات موجود در فیلم این جنبش را محکوم می کند.

اشقر محتوای این فیلم ها را جنایتی علیه ملت فلسطین و کشور مصر خواند و گفت: ما آرشیو بیشتری هم از این فیلم ها در دست داریم.

وی افزود: حماس از پیشنهاد فتح برای آغاز تحقیقات در زمینه اسناد ارائه شده حماس استقبال می کند و صدها سند دیگر از این قبیل دارد.


نظر شما :