جمع آوری امضا در کنگره برای به تعویق انداختن تحریم های جدید علیه ایران

۰۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۱۹۲۶۴ سرخط اخبار

فارین پالسی نوشت: درحالیکه نمایندگان کنگره به دنبال رای گیری در خصوص تحریم های جدید ایران هستند، گروهی از لیبرال دموکرات ها با نگارش نامه ای آخرین تلاش ها برای توقف این رای گیری و تحریم ایران را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، جیم مک درموت، جان کانیرز، کیث الیسون و جیم مک گاورن از رهبری کنگره خواسته اند که را یگیری در مورد تحریم جدید ایران به تعویق اندازد تا از این طریق تلاش ها برای تعامل با رئیس جمهور جدید ایران از بین نرود.

این نامه نشانگر اختلافی عمیق تر بین کنگره و کاخ سفید بر سر ایران است. از یک سو، دولت اوباما تحریم ها علیه را در هفته ی گذشته کاهش داد و قصد تعامل با ایران را بر سر مسئله ی هسته ای در ماه سپتامبر دارد و از سوی دیگر، کنگره که تحت تسلط جمهوریخواهان است به دنبال افزایش بیشتر به صادرات نفت ایران هستند.

در نامه ی این گروه آمده است: ما معتقدیم که این امر می تواند پیش از تحلیف رئیس جمهور جدید ایران نتیجه ی عکس و غیرمسئولانه ای داشته باشد.

در ادامه این نامه آمده است: راه حلی دیپلماتیک همچنان بهترین ابزار ممکن برای حصول اطمیمان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و کنگره نباید فرصتی بالقوه برای دستیابی به نتیجه در خصوص ایران را از دست دهیم.

در حال حاضر، یکی از دستیاران الیسون در حال جمع آوری امضا برای به تعویق انداختن لایحه مذکور است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: تصویب تحریم های جدید در بدترین زمان صورت می گیرد. حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران که از بهبود روابط با غرب سخن گفته دو هفته دیگر پست ریاست جمهوری را تحویل می گیرد.

این نمایندگان همچنین خواستار تغییر لحن آمریکا در قبال ایران شده اند.

این گروه از لیبرال دموکرات های کنگره در این نامه آورده اند: با تصویب این لایحه، به ایران سیگنال تحریم ها بیشتر داده می شود که تنها به تضعیف اعدالگرایان در ایران و قدرت بخشیدن به تندروها می شود.


نظر شما :