رئیس مخالفان سوریه کوتاه آمد

۰۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۱۹۲۶۰ سرخط اخبار

 رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که آماده است بدون هیچ پیش شرطی با دولت سوریه وارد مذاکره شود و در نشست ژنو2 شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در گفت وگو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد: مخالفان سوریه هیچ پیش شرطی برای مشارکت در کنفرانس ژنو2 ندارند.

وی تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوریه آماده است تا بدون هیچ شرطی برای مذاکره با نمایندگان نظام سوریه در ژنو 2 حضور یابد، اما از دولت سوریه می خواهد تا گام های مثبتی از جمله آزادی زندانیان بردارد تا ائتلاف مخالفان بتوانند به مردم ثابت کنند که مشارکت در مذاکرات امری مفید است.

الجربا علاوه بر این، نسبت به دریافت تضمین هایی درباره تحقق پیشرفت در مهلت زمانی مشخص ابراز تمایل کرده و گفت: ما معتقدیم که باید این مذاکرات در چارچوب زمانی مشخصی صورت بگیرد چرا که نظام سوریه به وقت کشی عادت دارد.

الجربا درباره احتمال موفقیت کنفرانس ژنو2 نیز گفت: به عقیده من این کنفرانس برگزار خواهد شد اما اینکه آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر و به راهکاری سیاسی می انجامد یا نه، چیزی است که باید بگویم درباره آن چندان خوش بین نیستم.

پیشتر نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود که ائتلاف مخالفان سوریه به شورای امنیت تاکید کرده قصد مشارکت در ژنو 2 را دارد.

کنفرانس ژنو 2 که تاکنون چندین بار به تاخیر افتاده به پیشنهاد دولت روسیه و آمریکا با هدف حل بحران سوریه برگزار می شود.


نظر شما :