آمریکا نگران حمله به سفارت خود در مصر

۲۷ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۱۸۷۲۳ سرخط اخبار

روزنامه قدس فاش کرد واشنگتن از آغاز ژوئن به تقویت نیروهای خود در اردن اقدام کرده است تا از تکرار حمله مرگباری که کنسولگری امریکا در بنغازی جلوگیری کند.

براساس گزارش این روزنامه پنتاگون، صدها تن از تفنگداران دریایی خود را در مناطق همجوار بندر عقبه اردن، سیسیل و عرض دریای مدیترانه مستقر کرده تا در صورت نیاز از سفارت امریکا در قاهره دفاع کنند.

چندین هزار نفر از نیروها وافسران امریکایی از اواخرماه ژوئن در رزمایش نظامی سالانه که به صورت چند جانبه و در مدت 14 روز در اردن تحت عنوان quotation mark Eager Lion quotation mark (شیر آماده) برگزار می شود شرکت کرده اند.

وزارت دفاع امریکا ادعا می کند بنا به خواست ملک عبدالله دوم حدود 900 تن از این سربازان امریکایی به همراه یک دسته از جنگنده های اف 16 و لانچرهای موشک های پاتریوت در خاک اردن خواهد ماند تا امنیت این کشور دوست را تامین کند چرا که به شکل فزاینده ای از سوی کشور بحران زده همسایه اش، سوریه، مورد تهدید قرار می گیرد.

پنتاگون همچنین به وجود یک فروند رزمناو آبی-خاکی "USS Kearsarge” وابسته به تفنگداران دریایی برای استقرار در نزدیکی ساحل عقبه به منظور پشتیبانی از نیروهای موجود درآن منطقه اعتراف کرد.

روزنامه العرب نیز فاش کرد علاوه بر تفنگداران دریایی، یگان 75 تیپ کماندویی با سه تا چهار هزار نفر نیرو که از نیروهای ویژه امریکایی سرشناس در تمام جنگ های امریکا به شمار می آید، بیش از یک سال است که در خاک اردن خیمه زده و هماهنگ با تیپ نیروهای ویژه اردن "JSOC” که در سال 1963 تاسیس شده، عمل می کند.

تیپ نیروهای ویژه اردن به کمک آموزشها و کمکهای تسلیحاتی امریکا به صورت حرفه ای پیشرفت کرده و طبق اظهارات یک افسر امریکایی بازنشسته که چندین دهه است نیروهای اردنی را آموزش می دهد این افراد با بهترین نیروهای ویژه دنیا مانند کماندوهای انگلیس و رنجرهای امریکایی و تیپ گولانی اسرائیل برابری می کنند و میراث پرباری از تجارب 50 سال گذشته در اماکن متعددی مانند یمن و ظفار و افریقا و شبه جزیره عرب و افغانستان و نیز از بین بردن نیروهای سازمان آزادی بخش فلسطین در سال 1970 دارند.

اقدام آمریکا برای تقویت واحدهای واکنش سریع خود در اردن در واقع اشاره ای است بر این مساله که ممکن است اوضاع مصر از این هم خطرناک تر شود و جماعت اخوان المسلمین برای رسیدن به قدرت با کمک تروریست های سوری و همچنین گروه های مسلح فعال در باریکه غزه و با استفاده از انبارهای تسلیحاتی رژیم معمر قذافی، به جنگ داخلی خونینی دست بزنند.

کلید واژه ها: اردن امریکا


نظر شما :