مورالس درصدد بستن سفارت آمریکا در بولیوی است

۱۴ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۱۸۲۱۰ سرخط اخبار

رئیس جمهوری بولیوی از قصد احتمالی خود برای بستن سفارت آمریکا در شهر لاپاز پایتخت کشورش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوو مورالس در شهر کوشابامبا در بولیوی گفت: ما بررسی خواهیم کرد و چنانچه ضروری باشد سفارت آمریکا در بولیوی را خواهیم بست. ما نیازی به سفارت آمریکا نداریم.

قرار است نشست همپیمانان سنتی بولیوی در منطقه برای حمایت از رئیس جمهوری این کشور درپی بازگشت از روسیه و بروز مشکلاتی برای وی در اروپا، در شهر کوشابامبا برگزار شود.

مورالس این مطلب را درپی محکوم کردن فشار آمریکا مطرح کرد. وی همچنین گفت که چهار کشور اروپایی به طور موقت اجازه پرواز هواپیمایش بر فراز خاک خود به دلیل سوء ظن حضور ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در این هواپیما را ندادند.

رئیس جمهوری بولیوی تاکید کرد: دست من برای بستن سفارت آمریکا هرگز نخواهد لرزید. ما شان و منزلت و حاکمیت داریم و بدون آمریکا احساس می کنیم که از نظر سیاسی و دموکراتیک بهتر هستیم.

هم اکنون کاردار آمریکا در سفارت آمریکا در لاپاز مشغول به فعالیت است زیرا مورالس سفیر آمریکا را در سال 2008 میلادی و سپس آژانس آمریکایی مبارزه با مواد مخدر را در آغاز سال 2009 میلادی به علت دخالت در حیات سیاسی بولیوی از این کشور اخراج کرد.

کلید واژه ها: آمریکا بولیوی سفارت آمریکا


نظر شما :