طرح ارتش مصر بعد از ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته

۱۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۱۸۰۵۸ سرخط اخبار

«عبدالله الأشعل» معاون سابق وزیر خارجه  مصر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد نیروهای مسلح حق مصری ها در طرح درخواست های خود را به رسمیت شناخته و آنان را تایید کرده و در صورتی که مسئولان ظرف 48 ساعت به درخواست های مردم پاسخ ندهند، قدرت را در دست خواهند گرفت و طرح و برنامه این اقدام نیز آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح خودداری مسئولان از پاسخگویی به این درخواست ها را محکوم می کنند، افزود: در صورتی که مسئولان به درخواست های مردم پاسخ ندهند نیروهای مسلح در دفاع از مردم واکنش دیگری نشان خواهند داد.

الاشعل افزود: تا آنجا که من با اخوانی ها تعامل داشته و آنان را می شناسم اعلام خواهند کرد که ارتش علیه آنان است و این تفکر، بسیار محدود و فاقد دور اندیشی است و در آن منافع کشور در نظر گرفته نشده است.

ارتش 48 ساعت آینده قدرت را بدست می گیرد

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح ظرف 48 ساعت آینده قدرت را در دست خواهند گرفت و مرسی را برکنار می کنند و برنامه ای که عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر از آن سخن گفته اکنون موجود و آماده بوده و مبتنی بر مدیریت نیروهای مسلح کشور و نظارت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و نیز اصلاح قانون اساسی و سایر اقدامات است.

الاشعل در عین حال ابراز امیدواری کرد که شورای نظامی از اشتباهات گذشته درس گرفته و دوره انتقالی جدید را طولانی نکند.

وی همچنین از محمد مرسی خواست از ریخته شدن خون مردم حفظ کرده و از رویارویی های احتمالی جلوگیری کند زیرا نباید اینگونه القا شود که نیروهای مسلح قانون شکنی کرده اند چرا که ارائه چنین تصویری از نیروهای مسلح مصری به مثابه شاخصی خطرناک در برابر جامعه جهانی است.

کلید واژه ها: نیروهای مسلح


نظر شما :