واکنش اردوغان به اعتراضات استانبول

۱۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۱۶۸۹۳ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه با ساختگی توصیف کردن اعتراض های مردمی در میدان «تقسیم» استانبول اعلام کرد که طرح توسعه این میدان همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه، اعتراض های استانبول را بحرانی ساختگی و غیرقابل توجیه دانست.

وی افزود: برای تظاهرات کنندگان، حفظ محیط زیست اهمیتی ندارد و طرح های توسعه میدان «تقسیم» در شهر «استانبول» به رغم تمامی این اعتراض ها ادامه خواهد یافت.

اردوغان تاکید کرد: قطع درختان به نفع استانبول و برای ساخت سومین پل در این شهر برای خدمات رسانی صورت گرفته است.

نخست وزیر ترکیه گفت: معارضان دروغ هایی را برای شعله ور کردن آتش اعتراض ها در شبکه های اجتماعی شایع کرده اند.

وی افزود که نیروهای امنیتی ترکیه همچنان برای حفظ نظم در میدان باقی خواهند ماند زیرا استانبول برای برگزاری نشست های بین المللی به هتل های مناسب نیاز دارد. این شهر برای جهانی شدن نیازمند تحول و توسعه است.

این درحالی است که پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان در میدان تقسیم استانبول، برای دومین روز متوالی، از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کردند و طی آن صدها نفر تاکنون زخمی شده اند و برخی اخبار از کشته شدن چند نفر حکایت دارد.

این اعتراض ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تارخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

هزاران نفر از ساکنان استانبول، دیشب را در خیابان سپری کردند و خواستار لغو اجرای این طرح شدند.

این بوستان یکی از سنبل های شهر استانبول است که ده ها سال از عمر آن می گذرد.

کلید واژه ها: ترکیه اعتراض میدان


نظر شما :