عارف: مذاکره با آمریکا از موضع ضعف به صلاح منافع ملت نیست

۰۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۱۶۶۶۵ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
عارف: مذاکره با آمریکا از موضع ضعف به صلاح منافع ملت نیست
کاندایدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید با همه کشورها از موضع قدرت تعامل و ارتباط برقرار کرد من مذاکره با آمریکا از موضع ضعف را به هیچ وجه به صلاح منافع ملت ایران نمی دانم.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا عارف کاندیدای  یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در استودیو ایرانیان شبکه جام جم به سوالات هموطنان خارج از کشور پاسخ گفت.

محمدرضا عارف در این گفتگوی یک ساعته ضمن اظهار تاسف از عدم استفاده از ظرفیت های شخصیت هایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی در عرصه بین الملل گفت: اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم حتما از ظرفیت و تجربیات جناب آقای خاتمی که پیامبر صلح در عرصه بین الملل هستند و همچنین توانایی ها و نفوذ آقای هاشمی در منطقه خاورمیانه و دیگر شخصیت های برجسته استفاده خواهم کرد.

وی همچنین نسبت به نحوه گزینش در دانشگاه ها و پرسیدن سوال هایی از دانشجویان مبنی بر اینکه آنها در انتخابات سال 88 به چه کسی رای داده اند انتقاد کرد.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد: اکنون به مقوله هنر نگاه امنیتی وجود دارد که باید رفع شود.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری دیپلماسی عمومی و رسانه ای برای ارتقاء جایگاه ایران در عرصه بین الملل تاکید کرد.

عارف با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای و تنگ نظرانه به خصوص با دانشجویان گفت: باید همه اصول مربوط به مردم سالاری در قانون اساسی عملیاتی شود.

وی با اشاره به حضور 5 ساله خود در آمریکا برای تحصیل در دانشگاه استنفورد، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت ایران در عرصه بین الملل حتما از تجربیات دولت اصلاحات و بکارگیری دیپلمات های برجسته استفاده خواهم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه تصریح کرد: باید با همه کشورها از موضع قدرت تعامل و ارتباط برقرار کرد. من مذاکره با آمریکا از موضع ضعف را به هیچ وجه به صلاح منافع ملت ایران نمی دانم.

عارف همچنین در خصوص برنامه های خود در  حوزه اقتصاد گفت: استفاده از مدیران برجسته ای که در اجری برنامه سوم توسعه دخیل بوده اند در دستور کار من و همکارانم قرار دارد و در صورتی پیروزی در انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت. استفاده از متخصصین خارج از کشور از جمله اولویت هایم خواهد بود.

گفتنی است مشروح گفتگوی عارف با شبکه جام جم امشب ساعت 23:30  به وقت تهران پخش خواهد شد.

کلید واژه ها: از موضع عرصه بین بین الملل موضع عرصه بین الملل در عرصه بین در عرصه بین الملل


نظر شما :