هیگ: شهرک‌سازی‌ها حمایت اروپا از اسرائیل را از بین برد

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۱۶۵۶۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس با محکوم کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که اسرائیل به دلیل ادامه شهرک سازی های خود، بخشی از حمایت انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی را از دست داده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ، وزیرا مور خارجه انگلیس در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز عربی با اعلام این موضوع گفت: موضع ما در قبال شهرک سازی ها مشخص است و انگلیس همواره شهرک سازی های غیرقانونی را محکوم می کند.

 

وی ادامه داد: ما به شدت ساخت شهرک در سرزمین های اشغالی را محکوم می کنیم، ما با اسرائیل روابط گوناگونی داریم اما این روابط دلیل نمی شود که شهرک سازی های غیرقانونی را محکوم نکنیم.

 

اظهارات هیگ ساعاتی پس از سخنان وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی ایراد می شود که به روزنامه دیلی تلگراف گفته بود، دیدگاه منفی در قبال اسرائیل در انگلیس بیش از دیگر کشورهای اروپایی رواج یافته است.

 

هیگ در سفر به اراضی اشغالی و در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حمایت خود را از روند صلح خاورمیانه و تلاش های آمریکا در این خصوص اعلام کرده بود و نسبت به احتمال شکست گفت وگوهای صلح هشدار داد.

کلید واژه ها: شهرک سازی انگلیس


نظر شما :