واکنش تهران به بیانیه مخالفان اسد در اردن

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۲ کد : ۱۹۱۶۵۲۱ سرخط اخبار

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان انهدام شبکه های تروریستی و جبهه النصره در سوریه را به مردم این کشور تبریک گفت و در واکنش به بیانیه شب گذشته نشست امان تصریح کرد که دمشق نیازی به کمک نظامی ندارد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، انهدام گسترده شبکه های تروریستی و جبهه النصره در سوریه را به مردم این کشور تبریک گفت و افزود: مردم سوریه با مقاومت خود دشمنان را مایوس کرده اند.

وی همچنین در واکنش به بیانیه شب گذشته وزرای امور خارجه 11 کشور در نشستی در اردن که ضمن حمایت از گروه های مسلح و تروریست مدعی حضور نیروهای نظامی ایران و حزب الله در سوریه شدند، اظهار داشت: سوریه نیازی به کمک نظامی جمهوری اسلامی ایران ندارد و در مورد ادعای حضور حزب الله در سوریه نیز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله قبلا پاسخی روشن و کاملا شفاف داده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از سوریه در مقابله با پدیده شوم تروریسم و جنایات سازمان یافته بین المللی علیه این کشور حمایت کرده و به تلاش های فعالانه خود برای توقف خشونت و گفت وگوی ملی بین نمایندگان حکومت و معارضه اصیل و معتقد به راهکار سیاسی ادامه خواهد داد.

وی گفت: به مشورت ها و تلاش های منطقه ای و بین المللی برای تحقق صلح و ثبات در منطقه ادامه می دهیم.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :