اسد در انتخابات سال 2014 شرکت خواهد کرد

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۷ کد : ۱۹۱۶۵۰۷ سرخط اخبار

در حالی که امان میزبان نشست دوستان سوریه است سفیر سوریه در اردن در نشستی خبری تأکید کرد که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 مشارکت خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»، «بهجت سلیمان» سفیر سوریه در اردن تأکید کرد که «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 حضور خواهد داشت.

در حالی که امان میزبان نشست دوستان سوریه است سلیمان آن را نشست دشمنان سوریه خواند و با این وجود تأکید کرد که این نشست باید زمینه ای برای کنفرانس ژنو 2 باشد نه اینکه تصمیمات جدیدی بگیرد.

وی افزود: جنگی که علیه سوریه آغاز شده جنگ اسرائیل و همپیمانانش است و دمشق تمایل ندارد که  معارضان سلاح به دست در کنفرانس ژنو 2 حضور داشته باشند اما با این وجود باید به پای میز مذاکرات رفت.

سفیر سوریه در اردن همچنین از این کشور خواست که به گذرگاهی برای عبور تروریست ها تبدیل نشود و از تاج و تخت خود محافظت کند زیرا تروریست هایی که از اردن به سوریه می روند دوباره به این کشور باز خواهند گشت و امنیت و ثبات اردن را به خطر خواهند انداخت.

وی همچنین افزود: با وجود اینکه اردن کشوری دوست و برادر است و امنیت این کشور برای سوریه مهم است اما نشست های این چنینی بیشتر نشست های توریستی هستند.

نشست دوستان سوریه امروز در امان برگزار می شود و وزاری امور خارجه 12 کشور عضو مجموعه دوستان سوریه در این نشست حضور دارند.

وزارت خارجه اردن اعلام کرده بود که این نشست پیش زمینه ای برای کنفرانس ژنو 2 خواهد بود.

کلید واژه ها: سوریه اردن دوستان سوریه


نظر شما :