مقتدا صدر خواستار بستن سفارت بحرین شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۰:۲۷ کد : ۱۹۱۶۲۹۰ سرخط اخبار

 

رهبر جریان صدر، امروز برگزاری تظاهرات برای بسته شدن سفارت بحرین در عراق به دلیل اهانت منامه به یکی از مراجع دینی شیعیان را خواستار شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «براثا»، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر امروز جمعه از طرفدارانش خواست تا پس از نماز جماعت، با برگزاری تظاهرات، خواستار بسته شدن فوری و بدون تاخیر سفارت بحرین در عراق شوند.
 
رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تروریست های وابسته به دولت کنونی بحرین، به منزل شیخ «عیسی قاسم» از مراجع دینی بحرین به طور وقیحانه حمله کردند.
 
وی در ادامه از محبان اهل بیت رسول الله (ص) خواست تا پس از ادای نماز جمعه امروز در محکومیت این اقدام شنیع و بزدلانه، تظاهراتی مسالمت آمیز برگزار کنند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز خطرناک بوده و ما هرگز در مقابل آن ساکت نخواهیم ماند.
 
صدر از طرفدارانش خواست تا به طور مردمی و سیاسی خواستار بستن فوری سفارت بحرین یا نمایندگی های آن در عراق شوند.
 
وی افزود: اگر به این تجاوز پاسخی داده نشود، این باب برای تجاوزهای دیگر به علمای دین ما در بحرین باز خواهد ماند.
 
صدر از دولت عراق نیز خواست تا در راستای اسلام و مذهب شیعه با تظاهرات کنندگان با ملایمت و انعطاف برخورد کند و منافع سیاسی ناچیز را بر آن ترجیح ندهد. 
 
نیروهای امنیتی بحرین به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته این کشور یورش برده و درب وروی و تعدادی از اسباب و اثاثیه آن را شکستند. 
 
حمله به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهر "الدراز" در غرب منامه بامداد امروز جمعه صورت گرفت. 
 
نیروهای بحرینی که هنگام حمله نقاب به چهره داشتند؛ علاوه بر ارعاب زنان و کودکان، خسارتهایی را به اسباب و لوازم خانه وارد کردند.

کلید واژه ها: بحرین عراق


نظر شما :