حمایت کانادا از اقدام ضدایرانی آمریکا در سازمان ملل

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۱۶۲۱۰ سرخط اخبار

کانادا پس از آمریکا در اعتراض به ریاست ایران بر نشست های خلع سلاح سازمان ملل متحد، این نشست ها را تحریم می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانادا همچنین ریاست ایران بر نشست های کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد را "اخلال بزرگ در سیر فعالیت های در چارچوب سازمان ملل متحد" توصیف کرد.

ایران ریاست دوره ای نشست های کنفرانس های خلع سلاح سازمان ملل متحد را بین روزهای27 می تا 23 ژوئیه 20123 برعهده خواهد داشت.

ریاست ایران بر این نشست ها، به صورت دوره ای و براساس ترتیب حروف الفبا انجام می شود.

"ریک روث" سخنگوی وزارت خارجه کانادا در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با ریاست ایران بر نشست های خلع سلاح، مسائل مربوط به خلع سلاح و تمایل صادقانه کل جهان برای پیشرفت، به صحنه ای طنز تبدیل می شود.

وی با طرح اتهاماتی بی اساس و نادرست علیه ایران مدعی شد: در عراق، سوریه، لبنان و شمار دیگری از کشورها ، حکومت ایران به صورت مستقیم علیه اهداف جهانی در زمینه خلع سلاح فعالیت می کند و به مبانی اساسی این کنفرانس خلع سلاح، اهانت می کند.

قبل از این، آمریکا هم به دلایل مشابهی تصمیم گرفت به تحریم نشست های کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد به ریاست دوره ای ایران بپردازد.
براساس تصمیم آمریکا، این کشور در این نشست ها در سطح سفیر شرکت نخواهد کرد.

کلید واژه ها: سلاح خلع سلاح خلع ریاست سازمان ملل متحد سلاح سازمان ایران بر سلاح سازمان ملل متحد خلع سلاح سازمان ملل کنفرانس سلاح سازمان ملل خلع سلاح سازمان


نظر شما :