شیخ‌نعیم قاسم: موضع مسکو و حزب‌الله بر سر سوریه نزدیک است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۹۱۵۶۵۸ سرخط اخبار

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی تصریح کرد که برگزاری نشست بیداری اسلامی با هدف پرداختن به موضوعات مربوط به نگه داشتن حرکت اسلامی در مسیر صحیح، صادقانه و درست بود که علما در این مسیر نقش مهمی دارند.

وی افزود: نشست علما و بیداری اسلامی بخشی از مجموعه طرح ها بوده و همه طرح نیست.

معاون سیدحسن نصرالله اظهار داشت که این نشست دستاوردهایی داشت ولی ما نیاز به پی گیری از طرف علما در کشورهای خودشان داریم.

وی گفت: نشست علما و بیداری اسلامی نزدیک کردن نقطه نظر علما، پیگیری مسائل مهم و حل مشکلات مطرح در میان مسلمانان را بررسی کرد.

نعیم قاسم با تأکید بر نقش شرکت کنندگان در نشست علما و بیداری اسلامی تصریح کرد که علمای حاضر باید به همراه پیروان خود در راستای عملی کردن طرح هان نشست گام بردارند.

وی درباره تشکیل دولت جدید لبنان نیز گفت: تشکیل دولت جدید در لبنان نیاز به زمان دارد چرا که نقطه نظرات مختلفی بین طرف های درباره کیفیت تشکیل دولت وجود دارد.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد که طرح ارائه شده توسط آنها (حزب الله) بر ضرورت تناسب بین تعداد نمایندگان و وزرا متمرکز است.

وی در این باره اظهار داشت که تعداد نمایندگان در دولت و پارلمان باید به یک اندازه باشد تا دولت پایگاه مردمی داشته باشد.

نعیم قاسم در ادامه ابزار داشت که حکومتی سیاسی (غیر تکنوکرات) تاکنون تشکیل نشده و ما منتظر هستیم که امور چگونه پیش خواهد رفت.

وی درباره دیدار میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از بیروت و دیدارش با سیدحسن نصرالله نیز گفت که دیدار دو طرف با محور بررسی مسائل لبنان و منطقه بود، مسکو در حال پی گیری مسائل منطقه است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد که مسکو مواضعی نزدیک و شبیه به حزب الله درباره حل بحران سوریه از طریق گفت وگو دارند و همچنین بر عدم کشیده شدن بحران خارجی به لبنان و توقف هژمونی آمریکا در منطقه نیز بحث شده است.

کلید واژه ها: علما بیداری بیداری اسلامی و بیداری علما و حزب الله علما و بیداری لبنان و بیداری اسلامی علما و بیداری اسلامی


نظر شما :