گشت و گذار رئیس موساد در منطقه

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۷ کد : ۱۹۱۵۵۰۲ سرخط اخبار

منابع خبری از سفر دور ه ای هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی و رئیس سازمان جاسوسی این رژیم(موساد) به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه فلسطینی المنار نوشت که یک هیئت امنیتی اسرائیل به کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده و با رهبران امنیتی این کشورها که روابط مستحکمی با تل آویو در زمینه های امنیتی و نظامی دارند، دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، هیئت امنیتی اسرائیل از ترکیه به دوحه به عنوان نخستین ایستگاه حوزه خلیج فارس سفر کرد.

این هیئت در سفر به ترکیه از ایستگاه های جاسوسی اسرائیل در برخی مناطق ترکیه بازدید و با فرمانده اسکادران هوایی اسرائیل که مدت هاست در یکی از فرودگاه های نظامی در ترکیه حضور دارد، دیدار کرد.

به گفته منابع آگاه، هیئت امنیتی اسرائیل در جریان این سفر از پایگاه ها و اردوگاه هایی که از سوی مستشاران و افسران نظامی بیگانه اداره می شود، بازدید کرد.

بر پایه این گزارش، این هیئت امنیتی در جریان سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس ترتیب سفر رئیس موساد به این کشورها را داده و چند روز پیش «تامیر بردو» رئیس موساد به این کشورها سفر کرد تا به نگرانی های این کشورها گوش فرا داده و مشارکت اسرائیل در این نگرانی ها را اعلام کند.

سفر رئیس موساد به این کشورها پیش از سفر وی به واشنگتن برای دیدار با مسئولان امنیتی آمریکا صورت گرفت و وی در این سفر حامل پیام های اسرائیل و نگرانی های آن در خصوص طولانی شدن مدت بحران سوریه و بازتاب های آن بر امنیت منطقه بود.

کلید واژه ها: اسرائیل هیئت امنیتی خلیج ترکیه حوزه خلیج فارس خلیج فارس


نظر شما :