تازه ترین جزئیات در خصوص دادگاه متهم حادثه بوستون

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۴:۱۲ کد : ۱۹۱۵۲۶۷ سرخط اخبار

 کاخ سفید اعلام کرد که ˈجوهر سارنایفˈ که مظنون بمب گذاری در بوستون است، به عنوان ˈمبارز دشمنˈ در دادگاه حاضر نخواهد شد.به گزارش ایرنا به نقل از یو اس ای تودی،ˈجی کارنیˈ سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: با وی به عنوان مبارز دشمن رفتار نخواهد شد. ما این تروریست را از طریق سیستم قضایی غیر نظامی محاکمه خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس قانون آمریکا، شهروندان آمریکایی را نمی توان در کمیسیون های نظامی محاکمه کرد. به یاد داشتن این نکته مهم است که از زمان رویداد 11 سپتامبر، ما از سیستم دادگاهی فدرال برای محکوم و زندانی کردن صدها نفر از تروریست ها استفاده کرده ایم.

این سخنان پس از آن مطرح می شوند که برخی از قانونگذاران جمهوری خواه خواستار محاکمه وی به عنوان مبارز دشمن شده بودند.

در همین حال، سناتور ˈلیندزی گراهامˈ روز گذشته با اشاره به مظنون این بمب گذاری گفت: بسیاری از آمریکایی ها می خواهند بفهمند که وی چه می داند، با چه کسی مرتبط است، آیا در مورد سازمان های تروریستی چیزی می داند و آیا در باره حملات آینده خبری دارد یا خیر.

جوهر سارنایف 19 ساله دو روز پیش در حالیکه در قایقی در واترتاون یکی از حومه های خلوت بوستون مخفی شده بود و پس از نبرد مسلحانه در طول شب با پلیس به همراه برادر همدست کشته شده اش زخم برداشته وخسته نشان می داد، پیدا شد.


نظر شما :