استانبول میعادگاه عباس و کری

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۱۵۱۷۴ سرخط اخبار

 منابع فلسطینی اعلام کردند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) به استانبول می رود و مذاکراتی نیز با وزیر امور خارجه آمریکا که وی نیز به استانبول سفر کرده، انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، هدف از این مذاکرات تمرکز بر روی موضوعات مربوط به روند صلح فلسطین - اسرائیل است.

این منابع عنوان داشتند، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است جداگانه با مقامات ترکیه ای نیز ملاقات کند. انتظار می رود وی در جریان دیدارهای خود با عبدالله گل، رئیس جمهوری، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" حضور خواهد یافت تا کشورهایی را که از گروه های مخالف دولت سوریه حمایت می کنند و سعی دارند رژیم قانونی این کشور را سرنگون کنند، گردهم آورد. ترکیه به همراه آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی در نشست دوستان سوریه شرکت می کند. عباس قرار نیست در نشست این گروه شرکت کند.

بنا بر این گزارش، مقامات ترکیه ای در گفتگوهای بین عباس و کری حضور نخواهند داشت.

مقامات آنکارا همچنین فاش کردند، آشتی بین گروه های سیاسی رقیب فلسطینی (فتح و حماس) و نیز نقش ترکیه در روند صلح خاورمیانه قرار است در کانون گفتگوها بین عباس و مقامات ترکیه ای باشد.

بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک فلسطینی، فرآیند عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل و تاثیرات آن بر آرمان ملی فلسطین، و پیشنهاد طرح هایی برای متوقف ساختن سیاست غیرقانونی شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی در دستور کار گفتگوها بین عباس و کری خواهد بود.

منابع فلسطینی همچنین عنوان کردند، دیدار برنامه ریزی شده اردوغان از غزه نیز می تواند در جریان نشست عباس و کری موضوع گفتگوها باشد.

کلید واژه ها: ترکیه عباس عباس و فلسطین


نظر شما :