ایران دخالتی در بحرین ندارد

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۱۴۷۹۱ سرخط اخبار

سخنگوی رسمی ائتلاف انقلابیون 14 فوریه بحرین رویای رژیم آل سعود در خصوص الحاق بحرین به خاک عربستان را غیرقابل تعبیر دانست و افزود: همه اقشار مردم بحرین بر ضرورت استقلال بحرین و عدم وابستگی به رژیم از هم پاشیده سعودی تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالرئوف الشایب» در گفت وگو با شبکه العالم، با رد اتهام دخالت ایران در مساله بحرین اظهار داشت: رژیم های آل خلیفه و آل سعود درصدد هستند تا ملت های منطقه را از ایران بترسانند و این گونه القا کنند ایران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند.

رژیم آل خلیفه ادعا می کند در بحرین گروهک هایی وجود دارند که با حمایت مالی و تسلیحاتی ایران فعالیت می کنند و توسط ایران آموزش دیده اند، اما چنین گروهک هایی هیچ گاه دیده نشده اند و در واقع ساخته و پرداخته ذهن رژیم حاکم هستند و رژیم آل خلیفه هیچگاه دلیلی مبنی بر وجود آن ها ارائه نکرده است.

الشایب با یادآوری اظهارات "لستر بِرد" وزیر مشاور کابینه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، درباره نبود هرگونه دلیل واقعی مبنی بر دخالت ایران در بحرین تاکید کرد: این نخستین دلیل بر بی گناهی ایران نبوده و آخرین دلیل هم نخواهد بود. پیش از این نیز وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ایران هیچ دخالتی در امور بحرین ندارد.

وی با هشدار به رژیم آل خلیفه گفت: اگر انگلیس متوجه شود که کفه مردم بحرین در مقابل حکومت برتری یافته و تصمیم قطعی به براندازی رژیم سرکوبگر آل خلیفه گرفته اند، منافع بریتانیا اقتضا خواهد کرد که در کنار مردم بحرین بایستد.

این انقلابی بحرینی خاطرنشان کرد: کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی که توسط پادشاه بحرین برای بررسی جنایت های رژیم حاکم ضد مردم تشکیل شده بود، نیز در گزارش خود تاکید کرد که هیچ گونه سرنخی دال بر دخالت ایران در امور بحرین وجود ندارد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

کلید واژه ها: بحرین آل خلیفه رژیم آل مردم بحرین رژیم آل خلیفه


نظر شما :