شاه بحرین از حرکت در مسیر اصلاحات سخن گفت

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۱۳۹۵۵ سرخط اخبار

شاه بحرین از حرکت دستگاه حاکم این کشور در مسیر اصلاحات سخن گفت و از روابط منامه و لندن ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در جریان دیدار الیستر بیرت وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس گفت: بحرین به حرکت در مسیر سیاست اصلاحاتی خود و به روز کردن نهادهای مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در راستای پیشرفت بحرین و ملت آن ادامه می دهد.

شاه بحرین با استقبال از این وزیر انگلیسی و "ستایش از روابط تاریخی مستحکم و ممتاز بین دو کشور دوست برمبنای اعتماد واحترام دوجانبه و هماهنگی مشترک" تاکید کرد که "بحرین همواره به توسعه روابط با انگلیس به منظور افزایش همکاری دوجانبه در همه سطوح اقتصادی ، تجاری و سرمایه گذاری تمایل فراوان دارد.

وی در این دیدار آخرین تحولات سیاسی در عرصه منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار داد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :