معاون صالحی به الجزایر رفت

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۹۱۳۸۹۵ سرخط اخبار

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، حسین امیر عبداللهیان در این سفر با مقامات الحزایر در باره مسایل مختلف از جمله روابط و همکاری های دو جانبه ، تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهند کرد.

روابط ایران والجزایر در پی دیدار روسای جمهوری دوکشور در اجلاس هزاره سازمان ملل متحد در سال 1379 وارد مرجله جدیدی شد و پس از آن رفت و آمد و دیدار مقامات دو کشور در تهران و الجزیره برای ارتقای سطح همکاری افزایش یافته است.

ایران و الحزایر دارای مشترکات و ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط و همکاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی هستند و دذر همین راستا در سال 1386 نخستین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور رییس جمهوری و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشارکت هنرمندان ایرانی در الجزایر برگزار شد که متقابلا الجزایر در اردیبهشت 1387 هم نخستین هفته فرهنگی خود را در تهران برگزار کرد.

دو کشور از پتانسیل های گوناگونی برای گسترش و ارتقای روابط برخوردارند که می توان به حضور مشترک ایران و الجزایر در سازمان ها و مجامع جهانی مثل گروه 77، سازمان کنفرانس اسلامی، اوپک و عدم تعهد و سازمان کشور های صادر کننده گاز اشاره کرد.


نظر شما :